Tuesday 2 April 2013

the end of cashier life :(

assalamualaikum :)

hai korang semua :D

nk tawu ape cer ali nih..nk citer kat korang semua pengalaman 21 hari sebagai seorang cashier... :D

kenapa jadik cashier? hahaha..saje je la..keje sket cari duet :) ok...1st day aku sebagai cashier,keadaan a bit bad sbb aku ase xbest di kelilingi org2 india yg agak stinky ~ =___=

esoknye aku ase malas nk pegi kerja,tp sbb semangat nk duet,aku pon ketepikan kebusukan dowang..hahaha..ish..jahat nye mulit aku... ahh..biar la..sape soh x jage kebersihan !!

ok2...semua nya ok..aku dihantar ke sitiawan pada hari ke empat aku keje...keje malam kat sane..maklum lah..kedai yg aku keje 2. 24 hours..huh =_='' bile tibe je kat sane , aku di temani oleh 2 orang budak myanmar taw...sorang name haun yet (tongcet) sorang lagi yg aku tawu panggil soe jer..hahahaha...aku rapat ngan si tongcet nih..n aku anggap die cm adek aku..baru 19 umur die...nk taw sbb ape aku rapat ngn die? sbb die nih rajin,n ske mnggedik ..ajar aku manyak bahasa myanmar..hehehe..rajin nyembang.yg paling penting,cute..hahahahahaha..naseb baik ko myanmar n kecik lagi..wakakakakaka

mase last day aku keje..aku kene keje kat tempat baru..kedai baru kat depan econsave 2...giler r bosan..nasib baik aku keje ngan tongcet kat situ..hampeh giler...xder orang langsung...last2 aku leh men pemadam ngan die..korang semua taw x caner nk men pemadam 2?? alaa..yg kite selalu main mase kecik2 dlu 2..haa..taw kan kan kan ? :D

mase aku dah nk alik,see see (anak bos) suruh aku tinggalkan tongcet takut nnty bapak aku marah aku balik lambat..kesian si tongcet..banyak kali die panggil aku,kakak,kakak,kakak...kesian sangat..ase nk  nagis jer mase 2..tp aku x smpai hati sangat2...aku terpaksa gak balik..nasib baik sepanjang malam aku ajar die baik2...smpai die pndai..aku kesian kat die taw x..muke kiut n muke kesian die 2 wat aku ase serba salah sangat nk biar je die kat situ..siyes wehh kalo korang nengok die,mesti korang pon kesian...

aku lak x amek gambo die..adoii..

paper pon..hope adek myanmar aku 2 leh tros kan hidop die selama 7bulan lagi kat malaysia nih sebagai cashier.. :D atas didikan aku :P wawawawawa..aku ase sangat bergaya..hahahahahhaa =___= ok dah..lebih2 lak.. ~___~

ok lah..2 jer cerita petang nih..aku ade manyak lagi mende nk share pasal pengalaman aku mase keje...tp xder mase la  nk tulis ..nnty lah ekk :) babai...lebiu all :D

1 comment:

  1. seronok keje casher, dpt pgg duit tebal2..tp sblm kawen ler sbb lps kawen mls nk ambik keje shif ni..maklumlah, dah ada suami..suami di utamakan =)

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete