Thursday 28 February 2013

si nunana dengan jenis darahnye :)

assalamualaikum semua orang..

pepagi yang indah ini,aku nk share ngan korang something...korang taw x ape yg dikatakan jenis darah? hehehehe..mesti la taw kn...jenis darah semua orang mesty tawu... A,B,AB,O..jenis darah @ kumpulan darah korang yang mana 1? aku tergolong dalam kumpulan orang berdarah B :) BANGGA. hahahaha :P

kenapa aku tetibe bukak pasal cerita nih?? pepagi td,aku on9,tetibe si nunana (RUZANNA ZAINI) update status die pasal jenis darah die..hehehhee...bangge sangat lah 2 dapat tawu dah jenis darah die..heheheheh kenal x nunana 2? kat bawah nih gambar die :)

nunana yang tudung maroon 2..yg tudung pink 2 kak pah :) 


korang pernah x menderma darah?? aku pernah taw :) dah 2 kali..hehehehe...n selalu nyer aku kene derma dalam beg yg besor 350ml 2..hehehehe...ape2 pon..mase memule 2 memang laa takut..tp lame2 korang akan ase ok n bangga..but...ade sesetengah orang akan rase a bit dizzy after donating thier blood..2 perkara normal so jangan takut la..

acctually,xsakit pon derma darah nih..nampak je jarum 2 besar..tp sebenarnye memule 2 diorang akan cucuk korang dengan local anaesthesia dlu utk bg x sakit...bius setempat dalam bahasa biasa nye :)  :)

haaaa..nih la salah satu babak mase aku menderma darah..ni ialaha gambar mase first time aku derma darah :)

hampak x? sikit jer kan..xmenyeramkan pon..mase memule dlu memang aku takut..tp kali kedua buat dah biasa dah :) so..marilah kite same2 menderma darah demi menyelamatkan nyawa :) :)

that's all for now..tata :D